W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat badania znacznie zmieniły sposób, w jaki nauczyciele i naukowcy rozumieją zdolności poznawcze dzieci. Dziś powszechnie uznaje się, że dzieci w wieku przedszkolnym mają bardzo dobrze rozwinięte wewnętrzne teorie na temat świata naturalnego i społecznego, a nawet są w stanie wyciągać złożone wnioski naukowe już w bardzo młodym wieku.
Bardzo się cieszymy, że dzieci interesują się nauką i są otwarte na odkrywanie i poznawanie otaczającego ich świata.
Dzieci mogą uczyć się na wiele sposobów, podobnie jak naukowcy. Badania pokazują, że istnieje 8 praktyk, które odnoszą się do tego, jak się uczą:
- Zadawanie pytań i definiowanie problemów.
- Wykonanie i wykorzystanie modelu.
- Planowanie i przeprowadzanie badań.
- Analiza i interpretacja danych.
- Wykorzystanie umiejętności matematycznych i komputerowych.
- Tworzenie wyjaśnień i projektowanie rozwiązań.
- Wstępne argumenty oparte na dowodach.
- Pozyskiwanie, ocenianie i przekazywanie informacji.
Według badań, eksperymenty inżynieryjne lub przyrodnicze mogą wzbudzić ciekawość uczniów i zmotywować ich do dalszych badań. Dzieci nie tylko angażują się w naukę we wczesnych latach, ale uczą się i angażują w nią przez całe życie.
Dzięki tym doświadczeniom rozwijają zainteresowania naukowe, zdobywają wiedzę w zakresie poszczególnych tematów i ćwiczą umiejętności naukowe, narzędzia i używanie języka. Te wczesne efekty uczenia się mogą mieć pozytywne, długoterminowe konsekwencje dla dzieci.
Chcesz, aby Twoje dziecko odkrywało świat już w przedszkolu? Interesuje Cię kariera inżynierska i chemiczna? Może chcesz pobawić się eksperymentami fizycznymi? Więc wybierz zajęcia w Tinker Labs
!